Seriály
|
Neděle v Náměšti byla slunečná, horká a ani s přibývajícím večerem teploty nepolevovaly. Na Kapličce Cop pral do lidí svoje bégéčka a sluníčko na oplátku pralo do Copu. "Dali bysme si pivo," pravili v pauzičce vyprahlí muzikanti. Diváci se zasmáli a sobecky se napili ze svých kelímků sponzorského moku.
|
20.07.2005
Ani letos nebyl na Zahrade bazén
Napsal uživatel Markéta Skočovská
|
|
|
|
Seriály
|
Ani letos nebyl na zahradě postaven bazén, sauna, ba ani sprcha s teplou vodou, nýbrž jsme se opět setkali se starými známými, koryty se studenou vodou a schránkami důvěry TOI TOI. Důkazem toho, že potřeba komunikace vítězí na Zahradě nad očistou těla, byl stánek T- mobilu, kde jste si mohli nechat zdarma dobít telefon.
|
Seriály
|
V minulých letech si někteří návštěvníci Zahrady stěžovali, že scéna na Radnici je od zbylých scén příliš daleko a přecházením ztrácejí drahocenný čas. Zvukař Radnice Pája Jindrák, jinak né náhodou Lišák zvaný, těmto udýchaným nespokojencům vyšel vstříc. Přivezl s sebou dvě megareprobedny tuzemské značky a takové síly,
|
18.07.2005
Zahrada jde do Evropy
Napsal uživatel Allaine
|
|
|
|
Seriály
|
Zahrada jde takzvaně "do Evropy", a to nejen tím, že je začleněna do projektu "The Three Suns Festival" (www.3suns.info). Neustále se zlepšující organizaci kvitují s povděkem jak diváci, tak muzikanti. Každoročně také dochází k různým inovacím, asi nejnápadnější bylo modernizované Infocentrum a větší výběr nejrůznějších stánkařů
|
Seriály
|
Svůj obdiv si zaslouží ti, kteří nezaváhají a na dobrou muziku, kterou je na Zahradě slyšet každý festivalový den od brzkých ranních hodin, přivedou také svoje děti. A tak již v letech minulých jsme mohli vidět kupříkladu potomky členů kapely Čechomor, letos již například také potomky Pětníků, a kdo byl letos na scéně u kapličky, nemohl přehlédnout Míšu Leichta,
|
Seriály
|
Velké festivaly jsou přímo předurčené k tomu, aby se na nich děly velké věci. Nejinak tomu bylo i na Zahradě, anžto je to náš hudební festival z největších. Pamětníci vědí, nebo dosud tuší, kterak v roce 2003 došlo k lítému boji o slepé hliněné zvířátko mezi písničkářskými dvojicemi.
|
21.04.2005
Folková mapa Polska IV. - Brathanki
Napsal uživatel Klára Pergelová
|
|
|
|
Seriály
|
Dnes si povíme něco o kapele, která je poměrně známá i v našich zeměpisných šířkách. Název Brathanki napovídá, že se kapela nechává inspirovat nejen polskou, ale i maďarskou hudební tradicí. Jedno polské přísloví totiž říká, že "Maďar a Polák jsou dva bratranci".
|
07.04.2005
Folková mapa Polska III. - Grzegorz Turnau
Napsal uživatel Klára Pergelová
|
|
|
|
Seriály
|
Dnes mám pro vás další písničkářskou lahůdku, i když tvorba Grzegorze Turnaua má mnohem širší žánrový záběr. V mladé písničkářské generaci (v létě oslaví 38.narozeniny) je jediným muzikantem, který se hlásí k tradici tzv. "krakowskiej piosenki literackiej". Turnau je nejen klavírista, písničkář a básník,
|
24.03.2005
Folková mapa Polska II. - Kroke
Napsal uživatel Klára
|
|
|
|
Seriály
|
Dnes bych vám chtěla trochu přiblížit jednu z kapel, na jejíž koncert jsem během pobytu ve Varšavě měla možnost zajít. Kroke znamená v jazyce jidiš Krakov, z čehož také vyplývá, k jaké kultuře a ke kterému polskému městu se skupina hlásí. V Krakově byla zejména v 19.století velmi početná židovská komunita,
|
16.03.2005
Kytarová škola - díl 12
Napsal uživatel Petr Krumphanzl
|
|
|
|
Seriály
|
Vhodný výběr obratů akordů si ukážeme na příkladu harmonického schématu skladby Ja-Da od Boba Carletona. Skladba je v tónině Fdur, tzn. že základem skladby je stupnice, která bude obsahovat jeden snížený tón a to tón Bb. Stupnice Fdur jónská obsahuje tóny F, G, A, Bb, C, D, E, f. Septakordy,
|
Seriály
|
Tak mě tak při čtení posledních diskusí nejen na FT napadlo, jestli náhodou nejsme trochu moc zahledění do našeho malého českého rybníčku, a že by možná neškodilo porozhlédnout se trochu po okolí. Nejen u nás totiž vzniká pěkná muzika a je škoda, že až na malé výjimky se k ní český posluchač v podstatě nemá šanci
|
09.03.2005
Kytarová škola - díl 11
Napsal uživatel Petr Krumphanzl
|
|
|
|
Seriály
|
Aby akordový doprovod působil přirozeně a výměny jednotlivých akordů byly plynulé, je třeba vybrat takové obraty akordů, které na sebe logicky navazují a nejsou od sebe příliš vzdáleny. Při výměně akordů bychom měli vybrat takový obrat následujícího akordu, aby se všechny tóny obsažené v původním akordu
|
02.03.2005
Kytarová škola - díl 10
Napsal uživatel Petr Krumphanzl
|
|
|
|
Seriály
|
Až dosud jsme se ve výkladu setkali pouze s akordy odvozenými od tónu C a stupnicemi vycházejícími z tóniny Cdur. Pro výklad je tato tónina vhodná z toho důvodu, že jónský modus diatonické durové stupnice neobsahuje žádný předznamenaný tón a proto je každé vybočení od této základní stupnice na první pohled patrné.
|
23.02.2005
Kytarová škola - díl 9
Napsal uživatel Petr Krumphanzl
|
|
|
|
Seriály
|
Až doposud jsme se s mollovými stupnicemi setkali pouze jako s mody odvozenými od durové diatonické stupnice. Byly to stupnice dórská, frygická a aiolská. Z těchto stupnic má největší význam stupnice aiolská, neboť je to tzv. přirozená diatonická mollová stupnice odvozená od durové diatoniky
|
16.02.2005
Kytarová škola - díl 8
Napsal uživatel Petr Krumphanzl
|
|
|
|
Seriály
|
Pentatonika je pro kytaristu v praxi asi nejpoužívanější stupnice. Je to nejjednodušší stupnice, která se velmi často používá ve všech hudebních stylech. Tato stupnice obsahuje pouze pět prvků, které se díky svému vhodnému intervalovému rozložení objevují i v řadě jiných stupnic.
|
09.02.2005
Kytarová škola - díl 7
Napsal uživatel Petr Krumphanzl
|
|
|
|
Seriály
|
Pokud chcete zahrát jakoukoliv melodii, sólo, či improvizaci, vždy používáte určitý sled tónů, který vychází z akordového doprovodu skladby nebo naopak na základě vámi použitého sledu tónů lze utvořit akordy, kterými můžete danou melodii doprovodit. Tyto sledy tónů nazýváme stupnice. Již v úvodu teorie
|
26.01.2005
Kytarová škola - díl 5
Napsal uživatel Petr Krumphanzl
|
|
|
|
Seriály
|
Obrat C9/G se hraje v plném tvaru pomocí držení vždy dvou strun jedním prstem. Na strunách E a A držíme prostředníčkem na třetím políčku obě struny najednou a podobně na strunách g a h držíme obě struny prsteníčkem. Třetí políčko na nejtenčí e struně držíme malíčkem. S nónovými akordy se však v praxi
|
05.01.2005
Kytarová škola - díl 4
Napsal uživatel Petr Krumphanzl
|
|
|
|
Seriály
|
Akordy s velkou septimou často nemůžeme vzhledem k jejich intervalovému rozpětí zahrát v základním prstokladu na čtyřech sousedních polích hmatníku kytary. Řada obratů má rozsah pěti políček a musíme proto použít rozšířený prstoklad. Hraní těchto obratů vyžaduje cvik a trpělivost.
|
22.12.2004
Kytarová škola - díl 3
Napsal uživatel Petr Krumphanzl
|
|
|
|
Seriály
|
Na kytaře se setkáme velmi často právě s hraním otevřených tvarů akordů, protože tyto tvary mají větší rozsah a doprovod potom zní plněji. Navíc mají tyto akordy vzhledem k ladění kytary jednodušší hmaty než hmaty akordů uzavřených. Při tvoření obratů akordů je pro nás vždy určující, jaký tón zahrajeme v basu.
|
|