Roztočte sloty na krásnou českou lidovou hudbu s partnerem projektu Bizzocasino. Získejte své první bonusy bez vkladu. Чтобы азартная игра была по-настоящему увлекательной, важно выбрать качественную платформу. Вавада предлагает пользователям обширный выбор слотов, регулярные бонусы и простоту доступа для удобного и безопасного отдыха. Когда стоит вопрос выбора, Вавада – это платформа, где каждый игрок найдет все, что нужно для комфортного и прибыльного времяпрепровождения.
05.03.2013 Notování s Janem Řepkou (Karel Vidimský - Cimbura) |
PR | ||||||||||
Rovné čtyři týdny uplynou ode dne, kdy skončila základní kola jubilejního X. ročníku písničkové soutěže Notování, až se 7. března 2013 sejdeme v pražském Music City Clubu, abychom společně rozjeli jeho semifinále. V první, soutěžní části večera vystoupí čtyři kapely a jedno duo. Ze západu Čech přijede hrát skupina Netřísk z Chodova u K. Varů a dvě plzeňské kapely - Fregata a Čáry Máry. Ze směru takřka opačného dorazí mladoboleslavská Isara a Praha bude mít v prvním ze tří semifinálových večerů pouze jediného, početně nejslabšího, leč velmi konkurence schopného soutěžícího, duo Svitky.
Ve druhém ročníku naší soutěže se Tereza Švecová - Terčová (host 3. základního kola tohoto ročníku) podělila o vítězství s duem Nestíháme. A toto duo, dnes společně vystupující jen převzácně, zastoupí jako host večera jeho člen, písničkář Jan Řepka. Duo Nestíháme založili kamarádi od dětství, sotva plnoletí mládenci Petr Ovsenák z Nelahozevsi a Jan Řepka, v r. 2001. U nás poprvé soutěžili se svými autorskými písničkami hned v prvním ročníku (2003/2004). Dostali se do semifinále a o rok později je čekalo vítězné finále! Již v té době i v letech následujících se zúčastňovali velkých soutěžních festivalů, jako např. Zahrada nebo Porta. V těchto soutěžích několikrát postoupili do vrcholných finále a v r. 2005 si dokonce přivezli Interpretační Portu z Jihlavy a v r. 2007 jihlavskou Diváckou Portu. Úspěchy v soutěžích ale nikdy nebyly pro Nestíháme podstatnou metou. První pro ně byl vždycky divák a k němu chlapci raději hledali vlastní, mnohdy i hodně originální cestu. Jejich vystoupení se odehrávala na území celé republiky, na festivalech, ale hlavně v malých klubech a různých netradičních prostorách, mnohdy i soukromých. Ta netradiční vystoupení v soukromí si chlapci sjednávali buď sami, nebo za pomoci svých kamarádů. Od počátků svého hraní žili Nestíháme přesvědčením, že hlavním posláním písničkářů je přímé, živé sdělení písně - názoru posluchači. Během krátké doby vybudovali tak silné renomé, že je k několika desítkám společných vystoupení pozvala kapela Neřež a podvakrát dokonce Spirituál Kvintet. Na českých a moravských scénách vedle tuzemských umělců spolupracovali i se zajímavými zahraničními hudebníky, jako The Wind Whistles, Unreliable Narrator, Ora Cogan, Mark Geary a Justin Lavash. Vedle toho hráli v r. 2008 na Slovensku a téhož roku a v r. 2009 znovu podnikli turné po Švýcarsku. A přesto, že o živé sdělení jim šlo vždycky víc než o desky, zůstala za nimi i dvě alba - první, poněkud kratší než obvykle, s názvem Nestíháme z r. 2006 a druhé, zcela regulérní, nazvané Víceméně v klidu z roku 2007. Celá slibně se otevírající cesta dua Nestíháme skončila zcela prozaicky v r. 2010. Poslední rok svých vysokoškolských studii absolvoval Petr Ovsenák v zahraničí a po svém návratu odešel za prací do Brna. To prakticky znemožnilo pravidelnou spolupráci s Janem Řepkou, který v té době, donucen okolnostmi, již nějaký čas vystupoval buď sólově, nebo, vzácněji, s hostující vynikající mladičkou zpěvačkou Josefínou Žampovou, kterou kdysi s Petrem potkali v Jižních Čechách na svých cestách za muzikou. Josefka se jako host podílí na dvou Honzových autorizovaných CD projektech. Na méně známém záznamu z živého vystoupení na Folkových prázdninách v Náměšti nad Oslavou nazvaném podle místa činu V kapli svaté Anny z r. 2009 a na již poměrně hodně rozšířené studiovce Čistý byl svět, nahrané a vydané v r. 2010.
Zatím největším projektem, do kterého se Jan Řepka jako sólista pustil, nebyla deska, nýbrž Česko-slovensko-polská hudební cyklotúra 2011 při které odehrál zhruba za měsíc dvacet šest koncertů v klubech, kavárnách, čajovnách i v soukromí. Absolvoval ji na speciálně upraveném kole, na němž vezl vše, co písničkář k životu i ke koncertování potřebuje. Územím třech států při ní ujel celkem 1.900 km. Vedle toho během času vystupoval a vystupuje v řadě dalších koncertů, ať už sám, nebo společně s tu i cizozemskými umělci, na festivalových scénách, v klubech a opět i v soukromí. Zhruba před rokem absolvoval další turné, tentokrát českomoravské a pouze týdenní, postavené především na bytových koncertech. Jeho poslední zahraniční partnerkou na scéně byla vynikající polsko-americká violoncellistka a zpěvačka Ashia Grzesik. Honzova sólová dráha, to ale není pouze kvalitní autorské písničkářství. Vedle vlastních písniček má v repertoáru i písně svých oblíbených zahraničních písničkářů, jejichž texty sám přeložil a přebásnil do české zpěvné podoby. Pracuje takto s písněmi jak celosvětově známých autorů jako např. Bob Dylan nebo Paul Simon, ale i těch, kteří světové proslulosti nedosáhli, jako např. již léta nežijící, ale ve Švýcarsku stále velmi populární Mani Matter. O český překlad své knížky pro děti i dospělé Honzu požádal americký písničkář a básník Lucien Zell. Pro hotový rukopis nyní hledají společně v ČR nakladatele. Svoji zkušenost z loňského bytového turné, ale i z předchozích vystoupení v soukromí, zúročil Honza v příručce pro pořadatele této zřejmě dost perspektivní koncertní činnosti. Příručku Domácí koncert si mohou zájemci nejen přečíst, ale i stáhnout z jeho webových stránek. K písničkářskému řemeslu Jana Řepky neodmyslitelně patří i producentská činnost. Tu v různé míře vyvinul při přípravě a realizaci českomoravských turné snad všech cizinců, po jejichž boku vystupoval, počínajíc The Wind Whistles a Ashou Grzesik konče. Hlavním těžištěm jeho producentské činnosti je ale každoměsíční cyklus živých písničkářských přehlídek Open Mic na scéně pražské kavárny Potrvá a brněnské kavárny Práh. Pražský Open Mic, který Honza vymyslel spolu s Michalem Bystrovem, je zde v těchto dnech již šest let. Brněnský spoluzaložil a spoluprodukuje od podzimu 2011. Scéna kavárny Potrvá, která je platformou pro každého, kdo se chce o své umění podělit, je místem, kde Jana Řepku můžete zastihnout pravidelně každý měsíc, avšak pouze jako režiséra a moderátora programu, ve kterém zahraje nanejvýš jednu písničku a to zdaleka ne vždycky. Možná proto, že v Open Micu ho Praha vídá měsíc co měsíc, moc tu jeho písničky na živo neslýcháme. A tak jsem rád, že na Notování přijde zahrát svůj recitál úplně sám. Tolik jeho písniček v autorské interpretaci jako 7. března při prvním semifinále Notování si v Praze nejspíš zase hned tak neposlechneme. Takže ahoj ve čtvrtek v Music City Clubu! Sdílet na... Kam dál? » Isarafest 2021 (Filip Machač)» Hostem Notování bude skupina Šantré (Rada Notování)» Jan Řepka slavil padesátku! (Slávka-vy-)» FolKaliště popáté (Pavel Novák)» Šídlovák Oupn Ér 2013 (Karel Krakonoš Kyncl)
Powered by !JoomlaComment 3.26
3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
Copyright © 2025 FOLKtime - Vaše brána do světa folku. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.
Lampa odešel
Mnohokrát jsme na vandru zpívali byl to skvělý kam...
Dost pozdní návrat banjisty Miro...
Spektrum pravidelně slýchám na regionálních akcích...
Dost pozdní návrat banjisty Miro...
Ahoj.kdysi jsem hrval ve skupine Spektrum Horni sl...
Hvězdy jihu 65 - Folk & Country ...
Pro úplnost: První album kapely Spolektiv ...a t...
Zahrada písničkářů 2024 představ...
Moc děkuji za možnost vystoupit na tomhle skvělém ...
Křest nového alba Jana Buriana V...
To si zase MK smlsne