gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

Roztočte sloty na krásnou českou lidovou hudbu s partnerem projektu Bizzocasino. Získejte své první bonusy bez vkladu. Чтобы азартная игра была по-настоящему увлекательной, важно выбрать качественную платформу. Вавада предлагает пользователям обширный выбор слотов, регулярные бонусы и простоту доступа для удобного и безопасного отдыха. Когда стоит вопрос выбора, Вавада – это платформа, где каждый игрок найдет все, что нужно для комфортного и прибыльного времяпрепровождения.
29.08.2023 Zahrada písničkářů 2023 ve finále (Lukáš Hradil)    PDF Tisk Email
Konkurzy
Zahrada písničkářů
Zahrada písničkářů
Zahrada písničkářů
navazuje na dnes již legendární festival Zahrada a především na konkurz Zahrady, o který se velice hezky staral náš kamarád Jirka Moravský Brabec. Díky konkurzu bylo tehdy dopřáno sluchu nové generaci písničkářů (Monty, Cicvárek, Kabelková, Trchová, Žamboši, Urbánek apod.). Všichni jste srdečně zváni, stejně jako budeme vděčni za šíření zprávy o tomto festiválku co možná nejdále :-)
Do konkurzu na festival Zahrada písničkářů 2023 se přihlásilo 36 uchazečů z nichž porota vybrala 6 finalistů, kteří zahrají v sobotu 9. září 2023 na Farské zahradě televize Noe. K pořadatelům (televize Noe) se tento rok přidal i Folki z.s. Televize všechna vystoupení finalistů natočí, udělá s nimi rozhovor. Vše natočené pak bude postupně „rozpouštět“ ve svém vysílání...
Program: 
areál otevřen od 14:30 hod
1. blok finalistů - 15:00
Alexej Býček
Zahranice
Pavel Pokorný
V 16:30 možnost prohlídky televize Noe
2. blok finalistů - 17:00
Zbytečný luxus
Alena Střelečková
Marek Vojtěch
19:00 - koncert:
Mirek Kemel s kapelou
Občerstvení zajištěno. Vstupné dobrovolné.
 
Představujeme finalisty:
Alexej Býček (Tetín) - Alex je po rodičích muzikant, ale léta se věnoval hlavně divadlu a osobnímu rozvoji jako kouč. Po zkušenostech se šamanskými medicínami mu začaly chodit úplně nové vlastní písně, se kterými šel ven - nejdřív na ulicích českých měst jako busker a po úspěchu tam začal vystupovat na festivalech a vydal klip a desku Bez viny. Zpívá o radosti, bezpodmínečné lásce a otevřeném srdci a pořádá i workshopy, jak spontánně otevřít svůj hlas.
Zahranice (Praha) - Zahranice jsou folk-jazzová kapela. Hravé melodie pianisty Adama Konečného doplňují a povznášejí nápadité české texty zpěváka Tomáše Sýkory. Klavírní trylky a upřímný baryton znějí nejčastěji ulicemi Prahy, když tito dva usměvaví třicátníci zkoušejí například u piána na Hlavním nádraží nebo vystupují po kavárnách a klubech. Zahranice charakterizuje heslo: živost jazzu, prostořekost folku.
Zbytečný luxus (Praha) - V Praze usazený kvintet, dříve (ještě pod původním názvem LUXUS) rozverní vyznavači svérázného, tzv. neučesaného pop-funku, časem dozráli do aktuální polohy blues-folkových vypravěčů krás i útrap života všedního. V roce 2022 vydali u Polí5 debutové eponymní album, na kterém se podílel ústřední multi-instrumentální autorsko-aranžerský tandemem: Petr Mazúr - Martin Strakoš. V současné době lze kapelu stále častěji slýchat (nejen) v pražských kavárnách a klubech v kompletní sestavě s Ondrejem Koleničem (baskytara), Stanley Kocandou (bicí/perkuse) a Saulem Paivou (trumpeta).
Alena ‚Alishi' Střelečková (Šošůvka) - "Muzikantka, která rozhodně není v hudbě žádnou novickou, ačkoliv se její jméno nepíše na plakáty velkými písmeny. Disponuje výbornou kytarovou technikou, jemným a podmanivým mezzosopránem, interpretačním rozsahem od blues přes folk až ke country projevu. Materiálem pro to všechno jsou její vlastní texty a melodie, které nepostrádají patřičnou hloubku osobního prožitku." (Pavel Jarčevský, pro Večery S v Českých Budějovicích)
Marek Vojtěch (Praha) - Pražský muzikant, divadelník a výtvarník. Jedním slovem komediant. Vedle své tvorby pro děti, která jej živí, je příležitostným interpretem vlastních písní doprovázených lahodným zvukem akordeonu, textařem a říkankářem. Je ženatý, má dvě děti, vlastní řidičský průkaz skupiny B."
Pavel Pokorný (Třebíč) - Třebíčský písničkář, skládá vlastní hudbu a texty, dopropvází se na šesti (někdy i dvanácti) strunnou kytaru a foukací harmoniku. Vydal čtyři autorská CD.
Noční telefony (2004), Pokoj pro hosty (2006), Za mraky (2013) a Periferie uprostřed města (2017). Pro českou televizi natočil klip k písni Samoty a pro TV Óčko klip k písni Daniela. Písnička Periferie uprostřed města byla vysílána na českém rozhlase v hitparádě Česká 12, kde se v konkurenci popových hvězd (např: Ewa Farna, Michal Hrůza, Mirai, Tomáš Klus a dalších) udržela 4 týdny.
Náhradníci:
Tiché lodi (Beskydy) - Kytara a hlas na pomezí ticha a hudby. Tiché lodi není kapela, ale projekt v Brně žijícího kytaristy a písničkáře Reného Müllera. René je také recitátor, tudíž milovník poezie. A jeho písně jsou výsostnou poezií, vlastně také recitovanou, byť zabalenou do často minimalistických kytarových figur. Jeho polozpěv, polodeklamace, také síla sdělení, poetika, exprese, imprese, nazvěme to jakkoli, evokuje to nejlepší od Oldřicha Janoty, Vladimíra Václavka či dokonce Pavla Zajíčka.
Rejka Balcarová (Jesenice u Prahy) - Písničkářka jemného hlasu a pestrých melodií doprovázených hrou na akustickou kytaru. V minulosti působila v mnoha hudebních uskupeních (Medovina, Hudbanda a dalších) a roku 2022 se po zhruba devítileté pauze vrátila na pódium, tentokrát jako sólová písničkářka. Kromě hudby se věnuje též fotografii, vede kreativní kurzy tvoření z papíru a je součástí pořadatelského týmu pražské písničkové soutěže Notování.
 
 
 
 

Sdílet na...
Komentáře pro tento článek
Přidat Nový Hledat RSS
Jméno:
Email:
 
Název:
Naše hlavní město
 antispamová kontrola
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:-D:-):-(:-0:shock::confused:8-):lol::-x:-P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink:
:!::?::idea::arrow:
 
Internetové odkazy vkládejte pomocí UBBKódu (4. ikona zleva)!
 
Linda   |2a00:102a:4001:.xxx |30.08.2023 13:01:01
Koukám že po loňském reprezentativním výběru letos nastupuje druhá liga.
Jarek  - Není se co divit   |62.44.4.xxx |07.09.2023 13:25:00
Co se divíte když folk umírá když nemá mladé autory.
Pepa   |2a00:102a:5013:.xxx |08.09.2023 12:06:23
Mladé autory sice nemá, ale zato má autory schopné udržet se vedle popových hvězd (např: Ewa Farna, Michal Hrůza, Mirai, Tomáš Klus a dalších).
Jarek   |85.160.13.xxx |09.09.2023 11:27:10
Jo? Jaké?
Pepa   |213.235.133.xxx |10.09.2023 10:56:06
Třeba P. Pokorný to o sobě tvrdí, tak to musí být pravda. Ale máte pravdu, že až I on vymře nezbude nic
Jarek   |85.160.13.xxx |09.09.2023 11:40:54
Ti všichni jsou dinosauři co budou hrát ještě nejvýš pár let ale pak už nebude nikdo.
hledač talentů   |110.224.246.xxx |12.09.2023 05:11:13
Folk nemá mladé autory, a tím pádem nemá ani mladé posluchače, a tím pádem nemá autory, které by lákalo jim psát - a tak dokola. Před třiceti lety bylo všem současným "legendám" kolem 40, a to už měli za sebou hvězdné okamžiky na Portách 80tých let, kdy jim bylo 30-40. Kdo v uvedené věkové kategorii je dneska? Leda Epy. Jarret, Kočko, Marien nebo Přístav už jsou taky spíš pro jinou cílovku než 18-25. Je proto potřeba se na folk podívat jinam. Michal Horák, Mirai, Pokáč, Pavel Čadek a o pár let před nimi Xindl, Klus a Bende ... je to smutné, ale je to tak. Na druhou stranu folk má vlastnost, že se po 25 letech vrací, něco jako malárie. Třeba se tedy už brzy dočkáme nástupu nějaké vlny akustických kapel s českými texty (asi to už nebude alá Peter Paul and Mary, ale to asi neva), nejen zmíněných "nových popových" písničkářů. V tuhle chvíli to ale asi ještě nenastalo. Snad už brzy.
Pepa   |2a00:1028:9193:.xxx |12.09.2023 12:18:33
Nezbývá než souhlasit.
Já se spíš divím, že není stydno těm, kteří se pořád dokola hlásí do podobných soutěží, přestože musí vědět, že jim dávno ujel vlak.
Jarek   |62.44.4.xxx |12.09.2023 13:26:50
Ale ony jsou kapely co hrajou akusticky a zpívají česky ale už se neidentifikují jako folkaři protože správný folkař musí projít konkurzem, několika ročníky soutěží a tak dál. A na to bude mládež 18-25 akorát tak zvědavá, na instituce. Člověk krve ani Severní nástupiště třeba mají mladé publikum, ale zvysoka kašlou na všechny všechny ty povinné přehrávky aby byli lítostivé vzatí na milost vedle zasloužilých umělců.
hledač talentů   |37.48.26.xxx |18.09.2023 09:31:16
Díky za tip. O Člověku krve jsem slyšel, jeho další projekty jsem neznal - Severní nástupiště, Wombat sessions.. beru to jako počiny jednoho muzikanta a jeho okolí, ne příklady různých kapel..
Při psaní písniček a jejich hraní je podstatná dovednost oslovit, hitovost. Nemusí to znamenat, že je písnička jenom s malým nápadem, aby to dali i blbci nebo že interpret podlézá něčím hloupě líbivým. Písnička Ráda se miluje od Plíhala asi až zas tak nepodlézá - a funguje od prvního taktu. Okamžik, kdy diváci začnou sami se zpěvákem zpívat, protože prostě chtějí. A může to být doják a nebo vypalovačka, to je jedno. Prostě v nějakou chvíli to zajiskří a lidi to propojí. Pokud to promítněme na starší generaci, tak třeba rozdíl v přijetí u publika pro Mertu versus pro Žalmana. Zatímco na Mertu všichni odejdou, protože je to prostě nuda a v písničkách se ztratili, na Žalmana se všichni - přinejmenším na známé refrény - přidají. A to je to kouzlo. Stejně tak to umí Chinaski, Kryštof - a z mladších kapel, o kterých si tady píšeme, takhle fungují některé refrény od Epy - prostě v nějakou chvíli lidi strhnou. U Marienu se trochu ztrácím v množství trylků, větvení melodií i textu (podobně jak u devítky), prostě mám radši v písničkách přehlednost.
Přál bych Člověku krve, aby se to naučil, ale zatím jsem žádnou takovou písničku od něj neslyšel.
Pokud někdo, kdo zatím neumí lidi pořádně strhnout, tvrdí, že "chodit do soutěží nemá zapotřebí", pak tomu rozumím tak, a ať se na mě ČK nezlobí, že spíš na soutěžích dostal nepříjemnou zpětnou vazbu, tak se toho bojí. Ale soutěž, to není jen porota. To je také hlediště lidí, kteří se o hudbu zajímají - a těch je tam víc než lidí v porotě a jejich potlesk je slyšet. Pokud takové publikum někoho odzívne, je to poselství, že muzikant by měl na svém vystouepní ještě zapracovat, zamyslet se, kde a proč mu to drhne, bez ohledu, co si o jeho vystouepní myslí nějaká porota u stolečků. :)
Franta K. Barták   |94.112.70.xxx |18.12.2023 17:05:02
Myslím, že záleží na tom, jak nahlížíme na funkci písně. Je samozřejmě příjemné, když něco napíšu a lidem se to líbí. Ale může to časem sklouznout k tomu, že budu psát věci, které se líbí více posluchačům než mně a písně přestanou vyvěrat z potřeby něco říci tak, jak to zrovna cítím. A tohle třeba Merta nikdy nedělal (i proto je jedním z mých nejoblíbenějších žijících písničkářů). :)
Jan Žamboch   |93.89.107.xxx |02.01.2024 14:55:56
Pardon, ale jestli nevíš o mladých muzikantech, kteří dělají skvělou vlastní tvorbu tak jsi prdlajs hledač talentů. Je mnoho cest, jak dělat písničky a nemusí se všichni řídit poučkama o hitovosti, to by se hudba přeci už nikam neposouvala. I s Mertou si přeci spoustu lidí zpívá. Nejdůležitější publikum si každý tvůrce hudby a textu nosí v sobě a poslouchat dav v tom co by rád slyšel je. dle mne, jen jeden z mnoha ukazatelů. /já osobně ho do své tvorby záměrně pouštím co nejmíň/ Záleží na tom, co kdo chce a kam se chce dostat. Taky kolik chce vydělat. Nebo máš pocit, že všichni ti skvělí písničkáři na okraji neví, jak se dělá zpěvná píseň pro lidi? Zahrada písničkářů je fajn, konec konců, sám jsem s ní kdysi odstartoval vlastní hraní. Cest jak hrát a co hrát je mnoho. A ještě mnohem víc je názorů, jak by se to všechno mělo dělat.
Monty   |176.53.188.xxx |02.10.2023 15:37:44
V uvedené kategorii DNES.
Žamboch Jan (3x anděl), Jakub Horák, Lada Šimíčková, Cicvárek, Kosmonaut, atd... problém je v něčem jiném. On totiž nikoho ten "folk" pod jakým si ho představujete, nikoho nezajímá .
Nejsou festivaly jako byla Porta, kdy tam bylo 10tisíc lidí. Když na folkový festival přijde 200 lidí je to super.
Primárně jde o to, že ono ortodoxní folkové publikum na ty mladé čumí úplně stejně, jako když Vlasta Redl hrál na elektrickou kytaru nebo zpíval Bečvu se žufánkem a kyblíkem. .
Každý z nás se snažíme jak jen to jde, jdeme vlastní cestou, všichni do jednoho koncertujeme jak nám to situace dovolí. Makáme na sociálních sítích, točíme videa, atd... Ale dnes už si nikdo nepřepisuje zpěvníky.
Takže talentů je doopravdy mraky
Monty   |176.53.188.xxx |02.10.2023 15:29:34
Druhá liga?
To, že někoho neznáte z vámi oblíbeného festivalu, je druhá liga?
Promiňte, ale např. Marek Vojtěch.
Jeden z nejlepších a nejšikovnějších textařů současnosti. Neskutečná slovní zásoba, neotřelé texty, zcela srozumitelné příběhy, které se neschovávají za krásoslova (srdce proletí střepem, atd...)
Krom toho, jeho pódiové vystoupení je zcela profesionální, bez jakéhokoli zaváhání.
Krom toho spolupracoval na mnoha věcech, které jste jist ě viděla nebo slyšela a vůbec netušíte !!!
Linda   |2a00:1028:9193:.xxx |21.11.2023 13:51:24
Druhá liga zůstane druhou ligou a to že se kamarádi vzájemě poplácají po zádech z nich hvězdy neudělá...

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendář

<< Prosinec 2024 >> 
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
       1
 2 3 4 5 6
10
16
232425262729
30     

Přihlášení

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
FOLKtime.cz
Copyright © 2024 FOLKtime - Vaše brána do světa folku. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.
 

Poslechněte si...

  • Country Rádio
  • Rádio Folk
  • Rádio Proglas
  • Rádio Samson
  • Rádio ČRo Olomouc